Onze doelgroepOnze werkwijzeOnze begeleiders

Onze begeleiders

Ons team bestaat uit zeer gedreven, enthousiaste en relevant opgeleide mensen met aantoonbare ervaring met onze doelgroep. Zoals alles binnen Stichting N-Joy afgestemd is op het werken met pubers, zijn ook de begeleiders geselecteerd op hun kundigheid en ervaring met kinderen en jong volwassenen. Tevens wordt er kritisch gekeken naar de kennis die zij hebben van de ontwikkelings en/of gedragsstoornissen waarmee onze jongeren en hun gezinnen kampen.

Tijdens de opvang is er een pedagogisch coördinator voor alle groepen aanwezig. Deze coördinator is ten alle tijden bereikbaar voor zowel de begeleiders als de jongeren en is tevens uw aanspreekpunt tijdens de weekenden en midweken.

Naast onze begeleiders bestaat ons team ook uit een aantal zeer verantwoordelijke en sociale chauffeurs en facilitaire medewerkers, welke een grote rol spelen in de sfeer van de weekenden en midweken.

Als laatste onze trouwe Golden Retreiver Spikey. Hij is niet meer weg te denken bij Stichting N-Joy. Zonder hem is de opvang niet compleet. Niet alleen zorgt hij voor een vrolijke sfeer, maar ook op moeilijke, onrustige of drukke momenten biedt hij een uitkomst.

Al onze medewerkers zijn in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag.

Scholing.

Alle begeleiders van Stichting N-Joy zijn MBO, HBO of universitair geschoold. Wij kiezen ervoor om ons team te verrijken met mensen van diverse relevante opleidingen en achtergronden, om een zo breed mogelijk aanbod naar de jongeren en gezinnen te kunnen bieden.

Dit zijn o.a. opleidingen en achtergronden als:

• WO Pedagogische Wetenschappen
  • WO Orthopedagogiek
  • HBO Pedagogiek
  • SPH (HBO Sociaal Pedagogische Hulpverlening)
  • SPW (MBO Sociaal Pedagogisch Werk)
  • (Klinische) Psychologie
  • CT (HBO Creatieve Therapie)
  • CMV (HBO Culturele Maatschappelijke vorming)
  • Etc.

Binnen Stichting N-Joy worden onze medewerkers begeleid in het werken middels onze visie en methodiek. Dit gebeurt enerzijds zeer intensief tijdens de weekenden en midweken, maar ook middels methodiekbesprekingen en speciale trainingsweekenden.

Onze samenwerking.

Ondanks dat er tijdens de weekenden en midweken twee collega’s per groep verantwoordelijk zijn voor hun eigen jongeren, werken wij erg nauw met elkaar samen als team.

Dagelijks is er een gezamenlijk evaluatiemoment met de coördinator en één begeleider van elke groep. Tijdens deze besprekingen houden we elkaar op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de groepen, overleggen we zo nodig methodiekstrategieën en staan we stil bij ieders kwaliteiten en manieren om elkaar als team te kunnen versterken.

Op deze wijze zorgen we er met z’n allen voor dat uw zoon, dochter of cliënt een verantwoorde, leerzame, maar vooral onbezorgde en plezierige tijd bij Stichting N-Joy zal hebben.